Design & Artwork
Virtuelle, realitätsnahe Visualisierungen gewinnen in allen Branchen immer mehr an Wichtigkeit, insbesondere im Bereich „packaging design“. Aufgrund der stetigen Digitalisierung, reicht eine einfache Bilddarstellung in 1D oder 2D mittlerweile nicht mehr aus. Sowohl aus betriebswirtschaftlichen als auch strategischen Gesichtspunkten, erhält der Bereich „3D Packshot“ immer mehr Zuspruch.
A major advantage of this is that the quality of these 3D product visualisations is so high that it is impossible to distinguish between a 3D packshot and a 3D product visualisation. Photo taken in reality, kaum mehr zu erkennen ist. Somit können Kosten und Zeit für aufwändige Fotoshootings enorm eingespart werden. Produktvisualisierungen in Form von 3D Packshots sind in jedem Fall effiziente Ersatzmodelle. Dies bezieht sich nicht nur auf den Aufwand, sondern vielmehr darauf, weil es im Gegensatz zur klassischen Fotoproduktion keine gestalterischen und kreativen Einschränkungen bei CGI Visuals bzw. 3D Packshots gibt.
Aus diesem Grund haben wir uns auf die digitale Produktpräsentation, dem sogenannten 3D packaging, spezialisiert. Fotorealistisch, emotionalisierend & überzeugend: Verpackungen als hochwertige 3D Produktvisualisierungen
Although product images in 2D have improved in quality in recent years, they often do not provide enough information and are sometimes boring or too ordinary.
360 degree visualisations of packaging, also known as 3D renderings, which correspond in size, colour and feel to the original 100% models, can lead many customers to greater interest and enthusiasm. The 3D packshots show different views of the product in high quality. This allows every single part of the packaging to be inspected and scrutinised down to the smallest detail. Especially in the design and conception phase of a product, a photorealistic 3D packshot proves to be a major step forward in increasing efficiency.
3D packshots are preferably used in industry and retail for active product marketing, both in print and online. Among other things, on the homepage, in online shops, in advertisements, catalogues and on posters. The 3D models are also particularly suitable for digital advertising communication in the form of commercials and product videos, which are then played on television, in cinemas or directly in supermarkets at the point of sale. In today's age of constant digitalisation, this has therefore developed into a medium that has become indispensable.
Sind Sie an fotorealistischen 3D Packshots Ihrer Produkt-Verpackungen und Verpackungsdesigns interessiert? Please feel free to contact us.
Marc Talmon Gros
Managing Director
marc.talmongros@kostlin.de